Vår historie

Det å opprette unike produkter for utendørs landskapsarkitektur ligger i Millboard-genene. Gründeren vår, James Douglass, var den opprinnelige grunnleggeren av Stonemarket, nå eid av Marshalls. James utviklet tidlig bruk av betong for å lage belegningsstein med det autentiske utseendet til stein, men med design og ytelsesegenskaper som naturstein ikke kunne tilby. Den nåværende generasjonen av medarbeidere vokste opp i farens fotspor ved å følge ham til gjenvinningsgårder for å bruke timer på å velge den perfekte steinen å basere nye steinplater på.

Etter salget av Stonemarket til Marshalls, brukte familien den samme filosofien på tømmerdekke. Ved å erkjenne at naturlig treverk har iboende svakheter når de brukes som terrassebord, tross all sin naturlige skjønnhet , satte de i gang med å lage et terrassebord som ville fange den visuelle appellen til naturlig tre, men som likevel kunne skryte over ytelse og vedlikeholdsfordeler som tre – og tradisjonell kompositt terrassebord – ikke kunne matche. Etter mange års leting og utvikling ble Millboard-produktet lansert, og er i dag gjenkjent som det premium terrassebord på markedet som, utrolig nok, ikke er av tre.

Millboard er fremdeles en familiedrevet virksomhet med en personlig stolthet i å opprettholde kvaliteten og eksklusiviteten til det unike produktsortimentet. Millboard er frukten av to generasjoner av innovasjon og oppmerksomhet på detaljer. Nå som det distribueres over hele verden, har tusenvis av eiendommer blitt forbedret med skjønnheten og de praktiske fordelene av Millboard terrassebord.

Millboard-historien lever videre.